← Terug naar de blogpagina

Heeft de detailhandel verweer tegen Zalando en Amazon? Ja!

21 februari 2019 - De Huzaren

Heeft de detailhandel verweer tegen de Zalando’s en Amazons van deze wereld? Ja, absoluut! Door zijn kwalitatieve producten, maar ook en vooral door zijn aanpak, zijn communicatie…

Het was de Stoïcijnse filosoof Epictetus (1e eeuw na Christus) die stelde dat niet de gebeurtenissen die je pad kruisen bepalen of je wel of niet succes hebt, maar wel de manier waarop je ermee omgaat. Op het eerste gezicht vecht de kleinhandel met ongelijke wapens tegen mastodonten zoals Zalando en Amazon. De wereld is één groot dorp, de consument kan op zijn computer wereldwijd op zoek naar de beste deal.

Toch biedt onze gedigitaliseerde wereld ook voordelen voor de retailzaak om de hoek, op voorwaarde dat die zijn sterktes ten volle uitspeelt. 

Schermafbeelding 2019-02-21 om 17.23.20

De Huzaren telt heel wat retailzaken onder zijn klanten. We adviseren hen bij hun online communicatie. En wat zien we? Handelszaken die inzetten op online contact met hun klanten winnen terrein! De kledingzaak Vixx-Viktor te Putte kan ervan meespreken. Zelfs zonder een webshop en met een al bij al summiere website puilt de inbox van hun Facebookpagina dagelijks uit met vragen van klanten.

Klanten in de winkel. Klanten op Facebook.

Deze in de regio bekende kledingzaak koos voor een Facebookpagina die ze op zeer geregelde tijdstippen voeden met ‘content’ en in het verlengde ervan ook een Instagramprofiel. Ze combineren ‘posts’ met gepromote ‘posts’ en maken er een erezaak van om op elk bericht zo snel mogelijk te reageren. Op die manier creëerden ze een online verlengstuk aan hun fysieke winkel. En dat blijft dus niet zonder resultaat…

Een gemiddeld bereik van 25.000 personen en een gemiddelde betrokkenheid van 6.000 personen per post is bij Vixx-Viktor geen uitzondering. En 80 à 100 nieuwe Facebookfans per week, ook dat went snel voor hen.

Een gemiddeld bereik van 25.000 personen en een gemiddelde betrokkenheid van 6.000 personen per post is bij Vixx-Viktor geen uitzondering. En 80 à 100 nieuwe Facebookfans per week is fijn. Maar die stevige resultaten kwamen niet uit de lucht vallen. Dat vergde een continue zorg en aandacht voor hun online communicatie. Maandenlang gingen ze voor een aantrekkelijke combinatie van woord en beeld met Facebook-advertenties op zeer gespecificeerde doelgroepen (leeftijd, geslacht, locatie).

Facebook ‘dark posts’ …

Na advies van De Huzaren experimenteert Vixx-Viktor voortaan met zogenaamde ‘dark posts’. Dat zijn gepromote Facebook-posts die niet op de tijdlijn van je Facebookpagina verschijnen, maar rechtstreeks worden geplaatst in het Facebook Nieuwsoverzicht van mensen die vallen onder de door jou ingestelde criteria/kenmerken. Ze verdwijnen wanneer de einddatum van je campagne bereikt wordt.

Winkel + Facebookpagina = 3

Kortom, of je nu Vixx-Viktor in hun kledingzaak of online bezoekt, steeds is er die persoonlijke, snelle en verzorgde aanpak. En of je nu langs hun etalage loopt of hun Facebookpagina bezoekt, steeds heb je een leuke, duidelijke kijk op de mode voor morgen.

Gouden raad van De Huzaren? Combineer de voordelen van uw handelszaak met online verkoop in de strijd tegen de Amazons en Zalando’s! Dat is geen huzarenstukje, enkel een kwestie van degelijke communicatie…

Ook nood aan tips en advies bij het gebruik van uw sociale media?
Contacteer ons via ons contactformulier of stuur een mailtje naar stukje at huzaren punt be.

Gecategoriseerd onder : Sociale media


Tags: , , ,


← Terug naar de blogpagina