← Terug naar de blogpagina

Goed gelezen: Jef Colruyt over e-commerce versus winkelstraat

11 april 2016 - De Huzaren

Niet alle wijsheid kan enkel en alleen van ons komen.  In de rubriek ‘Goed gelezen’ brengen we interessant leesvoer onder de aandacht, een interessant stuk dat elders verscheen.  Ditmaal viel ons oog op de website ielon.be met enkele uitspraken van Jef Colruyt, over e-commerce.  

Goedkoop, ja.  Maar duurzaam?

De topman van de Colruyt Group maakt een onderscheid tussen duurzame en niet-duurzame prijzenkloppers.  Zo haalt hij in het artikel het verschil aan tussen Colgate-tandpasta in de Colruyt-rekken en ogenschijnlijk diezelfde tandpasta bij winkelketen Action.  Die laatste bevat minder fluor.  “Het wordt in de Aziatische markt voor kinderen verkocht en de winkelketen Action kocht die producten massaal op en bracht ze hier op de markt.  Aan die praktijken willen wij niet meedoen”.  

Zijn die online mastodonten echt rendabel?

Het is een publiek geheim dat Jef Colruyt geen hoge pet opheeft van de Amazons van deze wereld.  “Er is daar nu een strijd aan de gang waar met heel veel risicokapitaal volop wordt geïnvesteerd in naamsbekendheid.  De rendabiliteit blijft helemaal achterwege.  Hoelang zal dat nog duren?”    

Webshop

Toegevoegde waarde

Ook op de vraag of online winkels op lange termijn de doodsteek toedienen aan lokale handel, is Colruyt zeer duidelijk: ”Handel is cruciaal voor het behoud van het lokale weefsel.  Je hebt bijvoorbeeld een bakker die met koffie en taart begint, waardoor het een lokale ontmoetingsplaats is geworden in de weekends.  Je ziet ook boeren die met een bed and breakfast of groentehandel beginnen.  Overal zie je initiatieven ontstaan die het gemeenschapsleven opnieuw versterken”.  

Slotsom

De webwinkel is geen vijand van de fysieke winkel of showroom.  Integendeel, ze vullen elkaar aan.  En indien goed aangepakt (kruisbestuiving), versterken ze elkaar.  Maar de webwinkel moet wel een haalbare kaart zijn, financieel en organisatorisch.  Dat begint bij de bouw van een webwinkel die voldoet aan uw organisatie, die voldoet aan de verwachtingen van uw klanten en die gestroomlijnd wordt met uw handelszaak.  En als het even kan, liefst budgetvriendelijk zodat de webwinkel zichzelf zo snel mogelijk terugverdient.  

Overweegt u een handige en betaalbare webwinkel?  

Of heeft u een webwinkel maar presteert die beneden de verwachtingen?  

Aarzel geen seconde en contacteer ons meteen voor een vrijblijvende babbel.  Bij een kopje koffie, thee of een glas fruitsap realiseren wij uw plan.  

De Huzaren bieden verschillende instapformules voor de start van een webwinkel.  

 

De Huzaren – ‘your communication troopers’:

Bel 0475 66.27.51 of mail naar laurens@huzaren.be  

Gecategoriseerd onder : Website & webwinkel


Tags: , , , ,


← Terug naar de blogpagina