Sociale media

Jumping Mechelen

Het grootste paardensportevenement van België, Jumping Mechelen – Memorial Eric Wauters, ook gekend als ‘Vlaanderens Kerstjumping’, vindt elk jaar van 26 tot en met 30 december plaats in de Mechelse Nekkerhal. Tijdens de voorbije 36e editie (2016) beheerden De Huzaren de sociale mediakanalen van dit internationaal concours met wereldbekermanches in drie paardensportdisciplines (springen, mennen en voltige).

Door onze prikkelende mix van woord en beeld in drie talen op Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube en Twitter en door onze 24 uur op 24 online monitoring nam het aantal volgers/fans op al deze kanalen zeer snel toe en verhoogden we de interactie met het publiek. Ook online leefde dit evenement meer dan ooit!

Een degelijke voorbereiding

De inzet van sociale media omhelst meer dan enkel wat plaatjes delen. Bent u goed voorbereid, dan hebben uw sociale mediakanalen een informerende en zelfs activerende rol. Uit voorafgaand onderzoek van De Huzaren bleek dat een groot deel van het publiek van Jumping Mechelen jong is. Dus legden De Huzaren de nadruk op Facebook, Instagram en Snapchat (tot voor onze start had Jumping Mechelen nog geen Snapchat-account). De introductie van dit hip medium door De Huzaren kende op amper vijf wedstrijddagen tijd een immense bijval. Onze doordachte online strategie en voorbereiding wierpen hun vruchten af.

jumping-mechelen-stories

Informeren en activeren

De link tussen de digitale wereld en wat offline gebeurde, in de Nekkerhal zelf, werd gelegd door een photobooth met levensgrote kartonnen displays van bekende, internationale ruiters. Bezoekers namen met hun smartphone een leuke foto, posten die op de Jumping Mechelen Facebookpagina of op Instagram of Twitter, vergezeld van de officiële hashtag #jumpmech16 en konden zo duotickets winnen voor de andere wedstrijddagen. De respons was enorm én verrassend origineel.

photobooth

Naast het activerende luik maakten we gebruik van de nieuwe functionaliteiten op Instagram om het publiek van Jumping Mechelen te informeren. Met mooi opgemaakte en slim opgebouwde ‘pancartes’ zorgden we voor heel wat leuke Instagram en Snapchat ‘stories’. Zo konden volgers bijvoorbeeld een screenshot nemen van het programma van die dag en volgden ze het evenement op de voet via leuke filmpjes en foto’s, inclusief unieke beelden backstage, waar het publiek anders nooit zou komen.

De resultaten spreken voor zich…

Instagram volgersaantal in 5 dagen = +40%

Facebook volgersaantal in 5 dagen = +21%

totaal-aantal-vind-ik-leuks-facebook-december-2016

Een extraatje…

Evenementen hebben een levensbelangrijke band met hun sponsors. Het is dan ook extra leuk als de sponsors hun logo’s op een onverwachte plaats voorbij zien komen. In de Instagram stories verwerkten we een speciale “dankjewel” aan alle sponsors van elke wedstrijddag. Simpel, maar belangrijk!

 

Klant: Jumping Mechelen vzw

Opdracht voor De Huzaren:
Sociale media
Fase 1: voorbereidend onderzoek / opstellen digitale strategie
Fase 2: beheer (24 uur op 24) van alle sociale mediakanalen

Website: www.jumping-mechelen.com

Facebookpagina: www.facebook.com/jumpingmechelen/
Instagram: @jumpingmechelenofficial
Snapchat: @jumpingmechelen
Twitter: @jumpingmechelen
YouTube: www.youtube.com/channel/UClKNepPRwEaE8ezT65zXmPA

 

Ook voor uw bedrijf / merk een sociale media-aanpak die uw prospecten verleidt en uw klanten op hun wenken bedient? Aarzel geen seconde en contacteer ons meteen voor een vrijblijvende babbel.


The same service for your company?


← Back to the medals