← Terug naar de blogpagina

Post-corona: sociale mediacampagne voor Feestverhuur Van Rompaey

14 mei 2021 - De Huzaren

Dankzij de recente coronaversoepelingen komt onze klant Feestverhuur Van Rompaey weer op dreef. Terwijl de evenementensector na ruim 400 dagen stilte aftelt, mag men alvast aan de slag met beperkte bubbels.

Om duidelijk te maken dat deze toonaangevende speler in verhuur en verkoop van feestmateriaal ook voor particuliere feestplannen de ideale partner is, lanceerden we een campagne op Facebook en Instagram.

Herkenbare stijl

De frisse en strakke huisstijl wordt voortaan consequent toegepast. De vier boogjes uit het logo verschijnen zo vaak mogelijk op hun sociale mediakanalen. Ze benadrukken dat FVR instaat voor uw evenement ‘van a to z’, alles inbegrepen.

Eenvoudige boodschap

Gelijk welke versie van het Engelse acroniem KISS je verkiest, het is sowieso van toepassing op deze campagne. Keep it smart & simple, keep it simple, stupid of keep it short & simple. De lezer wilt de kernboodschap snel weten.

Luchtig uitnodigend

Op sociale media vertoeven we voor infotainment. We sprokkelen er amusement, weetjes en nieuws. In de eerste slides houden we het dan ook luchtig met een glimlachje. Zo laten we de lezer verder doorklikken, benieuwd naar het vervolg.

(Klik op één van de onderstaande afbeeldingen om de 4 slides te kunnen zien)
(Lees verder onder de afbeeldingen)

.

Duidelijk aanbod

Hoe boeiend ook, het merendeel van uw sociale mediavolgers klikt niet door naar de achterliggende landingspagina of website. Wees dus duidelijk in uw aanbod. Zet de essentie in de verf, in dit geval: all-in-one-pakketten voor de bbq, u kiest tussen verschillende formules.

Resultaatgericht

Communicatie moet resultaten opleveren. We richten deze campagne (enkel Facebook & Instagram) op specifieke doelgroepen. We bakenden woonplaats, geslacht, leeftijd en bepaalde interesses af. Zo behalen we heel wat zichtbaarheid met een klein budget.

Wat u best onthoudt:

Het blijft verbazen hoe ook kleine en middelgrote ondernemingen zeer doelgericht en met een ‘coronacrisisvriendelijk’ budget hun boodschap bij ontelbaar veel potentiële klanten kunnen krijgen.

Zorg er dan wel voor dat die boodschap opvalt in de eindeloze stroom aan berichten voor uw snel scrollende klant. 

Bel of mail ons even, samen zetten we ook uw post-coronaplannen in de spotlights!

Of kies uw instapklaar #FrontaalDigitaal-zomerpakket op https://mailchi.mp/huzaren/zomer2021.

.

Gecategoriseerd onder : Nieuws Sociale media


Tags:


← Terug naar de blogpagina