← Terug naar de blogpagina

Quotepisode 1: Facebook video, Twitter en digitale utopie

23 mei 2016 - De Huzaren

Ook Huzaar Carl Dieryckx krijgt dagelijks heel wat artikels, foto’s en filmpjes over zich heen.  Maar wat blijft onze digitale ‘communication trooper’ bij Wekelijks ordent hij in Quotepisode z’n gedachtenkronkels.  

quotepisode-linkedin

“Vorige week vloog voorbij.  En ook de nieuwsstroom was weer indrukwekkend.  Deze drie quotes blijven me bij…

1

“As much as 85 percent of video views happen with the sound off, according to multiple publishers.”

In een tijd van virale videofilmpjes is dit cijfer opmerkelijk.  Op gelijk welk medium oogsten bewegende beelden de meeste aandacht.  Nu blijkt echter dat de manier waarop ze geconsumeerd worden een compleet ander verhaal is.

Tip! Zorg ervoor dat uw filmpjes met gesproken tekst (interview, toespraak, …) steeds ondertiteld zijn.

Bron: 85 percent of Facebook video is watched without sound

2

“Twitter Inc. is making a major shift in how it counts characters in Tweets, giving users more freedom to compose longer messages.”

Twitter heeft het hard te verduren. Beleggers én experts zijn kritisch voor de “veel te trage innovator”. Met mondjesmaat lanceert Twitter nieuwe functies waarvoor het de mosterd vaak haalt bij de super populaire tegenhanger Facebook.

En nu blijkt Twitter de beperking van 140 karakters per tweet in vraag te stellen, net dat wat het bij aanvang zo uniek maakte.

Van een nieuwe wending kunnen we nog niet spreken. Maar dat ze momenteel bij Twitter uit (financiële en commerciële) noodzaak hun hersenen pijnigen, is overduidelijk. Benieuwd wat dat denkwerk oplevert en of ze het tij kunnen keren…

Bron: Twitter to Stop Counting Photos and Links in 140-Character Limit

3

“Alles is digitaal. Het is niet digitale marketing, het is marketing voor een gedigitaliseerde wereld. Een nieuwe wereld.”

Deze stelling heeft twee zijden…  Voor mij als twintiger is het zeer makkelijk om te zeggen: “Alles is digitaal!”. Maar in de praktijk is dat niet altijd het geval. Een grote groep mensen (50/60+) ziet nauwelijks een meerwaarde in de digitale communicatie van bedrijven en merken.

Het blijft belangrijk om te weten wie jouw échte klanten zijn. Spring niet zomaar op de nieuwste trends in de digitale utopie. Zijn de klanten een bende 20–30’ers of zijn ze dat binnen 5 jaar?  Geef dan plankgas en digitaliseer uw bedrijf! Zijn het vooral 40–60’ers, dan zorgt jouw enthousiasme om alles digitaal te gaan bekijken misschien wel voor een tegenovergesteld effect… 

Bron: “Je klant centraal zetten, is het enige ankerpunt dat je hebt in deze snel veranderende wereld”

Gecategoriseerd onder : Sociale media


Tags: , ,


← Terug naar de blogpagina