← Terug naar de blogpagina

Trots op Waver, lokaal geëngageerd!

26 november 2019 - De Huzaren

Vijf jaar terug werden we sponsor van WAVO Ouderraad, het oudercomité van de vrije basisschool in onze gemeente. Dat engagement hebben we ons nog geen dag beklaagd. Als kleine, Waverse onderneming vinden we die lokale verankering belangrijk en prettig.

Noem ons gerust een communicatiebureau onder de kerktoren. Aan ons is geen trendy of hipstergedoe besteed, geen dure woorden, geen gebakken lucht. Op dat ene paar witte sneakers na, gaat het er op ons kantoor gewoon aan toe. Met onze ervaring, onze motivatie en ons arsenaal aan communicatiediensten, willen we bedrijven beter laten communiceren, online en offline.

Twaalf jaar geleden luisterden we naar de naam ‘BackBone media’. In mei 2016 vervelde BackBone media tot De Huzaren. We geraakten meer en meer betrokken bij het verenigingsleven. We wilden ons zelfs belangeloos inzetten in onze gemeente.

Op onze kosten voorzagen we WAVO van een nieuwe website en startten we hun Facebookpagina op. De vrije basisschool WAVO telt momenteel ruim 540 schoolgaande kinderen en een 40-tal personeelsleden. Die 167 kleuters en 375 leerlingen lagere school zitten verspreid in drie verschillende vestigingen. De school geniet sinds jaar en dag een goeie reputatie, maar was tot op dat ogenblik niet mee met de digitale communicatietrein.

We hielden de website eenvoudig en makkelijk, voor de beheerder én voor de bezoeker. ‘Responsive’ is www.wavo.be zeker wel. De site past zich automatisch aan, aan de grootte van het scherm van de websitebezoeker (computer, tablet of smartphone). Anno 2019 is dat doodgewoon, maar vijf jaar geleden was dat anders.

We kozen voor een WordPress gestuurde website. De gebruikersinterface lijkt immers op het tekstverwerkingsprogramma Word, wat de drempel verlaagt voor wie de site dagelijks van nieuwe berichten en fotoreportages voorziet.  Toen de website online ging, gaf De Huzaren een halve dag opleiding aan alle WAVO-leerkrachten. Dat werd erg gewaardeerd.

Schermafbeelding 2019-11-26 om 18.25.10

Sindsdien zijn we 24/7 voor WAVO beschikbaar via e-mail en telefoon en beheren we hun WAVO-Facebookpagina. De nieuwe digitale aanpak wierp snel zijn vruchten af. De websitestatistieken spraken boekdelen en het aantal volgers en fans van hun Facebookpagina groeide.

WAVO was en is een levendige schoolgemeenschap. Ze kunnen rekenen op een grote schare fans en sympathisanten binnen en buiten de gemeente. Hun digitaal luik ondersteunt de communicatie tussen school, leerlingen en ouders en geeft een extra push aan de evenementen die ze elk schooljaar organiseren.

Hun jaarlijks weerkerende spaghettidag is daar een goed voorbeeld van. Die gaat deze keer door op zaterdag 30 november, ook nu gaat de opbrengst naar een goed doel. De school gaf elke leerling een uitnodiging op papier mee en onder impuls van De Huzaren voerde het oudercomité een campagne op Facebook (zonder betaalde Facebook promo’s!). De respons was ongezien; zo’n 600 personen schreven zich in.

Dat we met De Huzaren al vijf jaar lang de WAVO-communicatie mogen sturen, is top! Of om het met de WAVO-slogan te zeggen: ‘WAVO voelt goed’! Tot zaterdag, op de spaghettidag!

Gecategoriseerd onder : Website & webwinkel


Tags: , , ,


← Terug naar de blogpagina