← Terug naar de blogpagina

Verzamel e-mailadressen!

30 mei 2016 - De Huzaren

Het blijft verbazingwekkend hoeveel bedrijven onzorgvuldig omspringen met de e-mailadressen van hun contactpersonen. Klanten, leveranciers, vrienden, … Weten ze wat u aan de man brengt, mailt u hen waarin u beregoed bent? En vooral, heeft u hun e-mailadressen?

Zowel online als offline is het verzamelen van contactgegevens essentieel voor uw bedrijf. Maar hoe doet u dat?

emailmarketing-dehuzaren

Orden de adresgegevens
 die u al heeft

Heeft u de contactgegevens van uw klanten en leveranciers zorgvuldig bij elkaar gesprokkeld? Neen? Dat is doodzonde. Want van zodra u bijvoorbeeld een periodieke nieuwsbrief wil verzenden, moet u dubbel zo hard werken om eerst alles op orde te zetten.

Vraag ernaar en wissel contactgegevens uit

Hebt u contact met iemand aan de telefoon, persoonlijk, via e-mail of via een sociaal netwerk? Vraag naar zijn of haar coördinaten. Wissel visitekaartjes uit. Maar denk aan onze eerste tip, bewaar de gegevens in de adressenlijst van uw e-mailprogramma.

Roep op tot actie en geef iets in ruil

Geef uw websitebezoeker een reden om zijn contactgegevens achter te laten. Geef hen in ruil voor hun contactgegevens een document vol interessante tips dat ze kunnen downloaden na het ingeven van hun coördinaten.

Vergeet de sociale media niet

Adres, telefoon, e-mail en website zijn al een mooi begin. Maar een of meerdere sociale mediakanalen zijn de kers op de ‘contacttaart’. Via online netwerken zoals Facebook en LinkedIn kan u makkelijk meerdere mensen tegelijk een bericht bezorgen en ontdekt u meestal ook hun andere contactgegevens. Maar opgelet, gedraag u niet als een virtueel reclameblaadje. Val de mensen niet lastig.

Houd uw adressenlijst ‘up to date’

Het bekomen van contactgegevens is een ding. Maar ze onderhouden, dat wordt vaak vergeten. Mensen veranderen van adres of van job. Bedrijven verhuizen of wijzigen hun activiteiten. E-mailadressen worden niet meer gebruikt of worden gewijzigd. Onderhoud uw contacten en verzend op geregelde tijdstippen een e-mail (bijvoorbeeld een periodieke nieuwsbrief) waarin u een ‘call to action’ opneemt. Op die manier laat men nogmaals contactgegevens achter en kan u uw adressenlijst ‘updaten’.

Verzamel de contactgegevens op een praktische manier

Wil u aan e-mailmarketing doen, organiseer uw adressenlijst dan meteen op een praktische manier. De meeste e-mailprogramma’s (Outlook, Gmail, Hotmail,…) bevatten een adresboek. Of u kan natuurlijk ook alle contactgegevens rechtstreeks ingeven in een Excel-lijst. Zowel vanuit uw e-mailprogramma als vanuit Excel kan u nadien uw adressenlijst makkelijk importeren in de software waarmee u uw e-mails wil verzenden.

Heb oog voor detail

Tot slot, wees correct in de schrijfwijze van de naam van uw contactpersoon of diens bedrijf. Vaak maken de puntjes op de i het verschil tussen u en uw concurrent.

 

Liever professionele hulp bij uw e-mailmarketing?

Aarzel geen seconde en contacteer ons meteen voor een vrijblijvende babbel.

De Huzaren, EHBE (Eerste Hulp Bij E-mailmarketing):

Bel 0475 66.27.51 of mail naar laurens@huzaren.be

Gecategoriseerd onder : E-mailmarketing


Tags:


← Terug naar de blogpagina