← Terug naar de blogpagina

Waarom ook topsport moet investeren in communicatie

3 juni 2016 - De Huzaren

De Huzaren hebben een paar topsportevenementen en topsporters onder hun klanten. Dat zijn stuk voor stuk ambitieuze bedrijven die leven van sponsors en fans. En net daarom is investeren in communicatie voor hen van levensbelang…

DH website artikel Waarom ook topsport moet investeren in communicatie foto

Het is poepsimpel … De sponsors van die evenementen en topsporters besteden centen waar ze in de kijker lopen. Dat geldt trouwens voor elke adverteerder op gelijk welk medium. Des te meer kijkers, lezers, supporters en fans, des te meer hun bedrijven ook gezien worden.

Dus is het aan die sportorganisaties en aan die sportlui om ervoor te zorgen dat hun schare fans blijft groeien. Dat doen ze door een moderne en levendige website (die zich aanpast op tablets en smartphones = responsive webdesign) en door actief te communiceren via sociale media en een periodieke nieuwsbrief via e-mail.

En ja, die communicatie-inspanningen zijn niet gratis. Maar die kosten zijn wel pijlsnel terugverdiend. Want wie met cijfers en statistieken aan zijn sponsors kan aantonen dat hun merknamen door steeds meer mensen opgemerkt worden, staat sterk in zā€™n schoenen bij de volgende sponsordealonderhandeling.

Meer fans en supporters door website + sociale media + e-mailmarketing = zeer tevreden sponsors. Investeren in communicatie = investeren in sponsors = ā€˜ return on investment ā€™. Zo eenvoudig kan het soms zijn …

Wil u ook investeren in blije sponsors/adverteerders?
Aarzel geen seconde en contacteer ons meteen voor een vrijblijvende babbel. Bel 0475 66.27.51 of mail naar laurens@huzaren.be

Gecategoriseerd onder : Pers & communicatie


Tags:


← Terug naar de blogpagina