← Terug naar de blogpagina

Waar uw nieuwe klanten zijn? Online én lokaal, tiens!

14 juni 2021 - De Huzaren

Cijfers liegen niet. Het zoveelste onderzoek toont aan dat kleine en middelgrote ondernemingen dringend werk moeten maken van hun digitale communicatie. Want de consument zal online én lokaal kopen. U bent alweer gewaarschuwd…

Ericsson The future urban reality coverTelecombedrijf Ericsson hield een enquête bij 2,3 miljard consumenten in 31 landen. ‘The future urban reality’ peilde tussen oktober vorig jaar en januari 2021 naar de post-covid verwachtingen. Hoe ziet de consument de toekomst tussen nu en het jaar 2025? 

Valt de consument, als deze pandemie achter de rug is, terug in oude gewoontes? Neen. “Verwacht wordt dat de grotere afhankelijkheid van online platforms nadien ook blijft”. We doen steeds meer dingen online, tegen het midden van dit decennium zelfs tot tien uur per week extra!

Online én lokaal

Na deze crisis zou één op twee consumenten voor bijscholing op elektronische platformen beroep blijven doen. Meer dan de helft van de ondervraagden verwacht dat ze in de toekomst van hun entertainment enkel online genieten, een derde zal zijn boodschappen vooral digitaal blijven aankopen.

Opvallend is dat de helft van de respondenten meer producten en diensten lokaal zal aankopen, deels door een toenemend bewustzijn van de klimaatproblematiek.

“Post-covid woedt de strijd om de klant online én lokaal!”

Of u dat nu leuk vindt of niet, speelt geen rol. Uw klanten wandelen door de online winkelstraat, lekker ‘comfy’ in hun pyjama, haardos in de war, ‘swipen’ ze van de ene shop naar de andere. Koelkast, kleerkast, schoenkast, ze worden allemaal gevuld met een paar vlugge vingerbewegingen op een klein of iets groter scherm.

Ook voor diensten en andere producten kijkt, vergelijkt en kiest men online. De mond-tot-mondreclame en referenties worden aangevuld met de eigen, eerste indruk. Ze zoeken uw bedrijf op. Oogt uw website degelijk en vinden ze nog wat extra info op één van uw sociale mediaprofielen? Pas dan contacteren ze u…

Vol orderboekje is niet eeuwigdurend

“Sommige bedrijfsleiders die ik wijs op de nood aan digitale communicatie, zeggen me dat hun orderboek reeds goed gevuld is. Maar ze vergeten wel dat ze vandaag op zoek moeten naar hun nieuwe klanten voor volgend kwartaal of volgend jaar.

‘Top of mind’ zijn, is wat telt. Die naambekendheid vergroten vraagt tijd. Communiceer daarom online en bij voorkeur op verschillende manieren”, dixit Laurens Van den Wijngaert van De Huzaren.

Bel of mail ons even, samen zetten we ook uw post-coronaplannen in de spotlights! Of kies uw instapklaar en uiterst voordelig geprijsd #FrontaalDigitaal-zomerpakket op https://mailchi.mp/huzaren/zomer2021.

FrontaalDigitaal Summer 2021 MailChimp landing page header image

.

.

Gecategoriseerd onder : Nieuws Pers & communicatie


Tags: , , , , , , , , ,


← Terug naar de blogpagina